~SilverStarBuns~

SONE.. if you love taeyeon, you will also love tiffany..


Tuesday 25 September 2012

Novel..oh novel...

IPOH TIME...makan jangan tak makan...mama cakap
''makan la banyak sikit..dekat perlis tu kan along hidup susah'' 
perli la lagi mama...seronoknyer kena..-____-

semenjak dua tiga menjak ni....aku gila sikit nak baca novel,first novel aku baca ialah ''Cinta Dua Benua'', jalan cerita dia tak berat,tapi best,ok la bagi aku yang first time baca novel time tu, ending ofcozz la happy,tak de maknenye kalau ending tak best aku nak baca...

haritu aku ada kata yang nak beli novel...so harini..aku and family pegi Ipoh..soo..singgah Popular then pegi cari novel...aku beli 3 novel weh!!..

1.TAKDIR ITU MILIK AKU
2.SEKELAT-KELAT SAYANG
3.AKULAH CINDERELLA..


sampai -sampai je Popular terus aku nampak novel ni tersusun macam tower depan pintu masuk ''takdir itu milik aku tu..penulis dia memang popular klau bab-bab penulisan ni...kalau yang kaki baca novel conform tahu nama siti rosmizah...1st buku yang aku baca yang dia tulis ialah ''Andai Itu Takdirnya''...sumpah, yang hati sekeras-keras aku yang tak suka berjiwang karat ni pun...bengkak mata menangis...-_____- yang penting happy ending...banyak lagi novel yang penulis ni tulis, tapi aku beli yang ni sebab dalam cerita ni si lelaki yang jadi watak agak 'kurang baik', samalah  dengan novel ''Andai Itu Takdirnya''..hahaha..~harga buku ni...ok la..best seller kowt...memang berbaloi la harganya..tebal pun tebal...RM 33.90..terbitan,SR PUBLICATION. cuti sem la aku baca,tebal sangat...masalahnya lambat lagi cuti semnyer..


2nd buku yang aku beli ialah ''Kelat-Kelat Sayang''..first aku google novel ni...tapi tak de niat pun nak beli sebab muka depan dia gambar itik!!! ape kes!!, apa kena mengena seekor itik dengan kelat-kelat sayang?...tapi lepas baca je belakang buku tu...terus minat nak beli...baru aku tahu kenapa letak gambar itik sebagai muka depan..haha
satu dialog yang membuatkan aku tertarik nak beli ialah

''semalam tak datang sekolah,itik demam terendam air ke?''
''Eii!! Anak hantu ni!!''
''Alahai merajuklah pulak itik abang ni''

~ada kepatut pangil isteri itik. sebab dia panggil orang itik la aku beli buku ni..haha buku ni harganya RM24.90 sama juga,terbitan macam ''Takdir Itu Milik Aku'' cuma penulis dia je lain...Izzul Izzati..


3rd...''Akulah Cinderella''..aku beli sebab novel ni nipis?? boleh diterima tak alasan aku??.
 ayat depan buku..

''BILA BENCI BERTUKAR CINTA,HATI BAK WAJA PASTI LULUH DEK HANGATNYA API ASMARA''...oowwww....seram bunyinya!!..haha, penulis  Nozi danisya..terbitan KAKI NOVEL, RM 18...
happy ending la..kalau tak, tak belinya...^-^..



Sesiapa yang terbaca post ni...aku sarankan beli la novel ni..kalau tak nak beli novel ni..beli lah Girls' Generation punya album...serious tak akan menyesal..hahaha..



No comments:

Post a Comment