~SilverStarBuns~

SONE.. if you love taeyeon, you will also love tiffany..


Sunday 16 September 2012

Hujan..oh Hujan..



  semenjak dua, tiga menjak ni...Arau ni asyik hujan,stop,hujan,stop je..dulu panas terik,sampaikan nak tidur memang basah la baju sebab peluh.. sekarang sejuk ,terutama time malam,tengah hari pun aku tarik selimut time baring atas katil, inikan pulak time malam,tapi orang kata ni belum cukup winter kat perlis ni, so tunggu je la beberapa bulan lagi.....tapi yang menjadi masalahnye sekarang ni...baju yang bertmbun dalam baldi tu siapa mau tanggung??..aku la sendiri la!!..minggu lepas punya baju tak sempat nak basuh so..hari jumaat lepas sebaldi aku basuh...lenguh beb tangan ni....sehari setengah baru kering kot baju tu, memang buat pesta baju dalam bilik la aku dengan roommate aku ni semalam..penuh baju kami sangkut dalam bilik ni...nasib tak berbau..hahaha

   Mengikut statistik,cewah ayat....every year kalau hujan turun dua,tiga hari tak berhenti, perlis ni banjir, jadi pulau!!, kalau tak silap tahun 2010 yang paling teruk...student UiTM memang sedih la kehidupannye.. ada seorang akak ni,time kitaorang tngah msg pasal UiTM Perlis Di Hatiku ni , dia cakap kalau banjir bekalan air putus,bekalan makanan pun putus...pandai-pandai la nak hidup...dia siap ucap tahniah lagi kat aku kalau kena alami  banjir kat sini...ape kes akak!?...tak nak la kalau dah seteruk tu...ingatkan kalau banjir dapat cuti je...tak tau la pulak bekalan semua putus... mendung je langit ni...tak nak terima tahniah akak!!!..

 Aku ada baca kat blog seorang ni yang time banjir dulu bukan je makanan,ngan air je tak ada...tapi duit pun tak ada!!!.mana tak nye, ATM semuanya habis duit, macam mana la orang yang kerja bubuh duit dlam ATM tu nak datang kalau banjir kan?..So langkah berjaga-jaga...aku memang dah sediakan duit, time terdesak, tersorok dalam bilik ni hanya aku saja yang tahu..jengx3..manala tau nak guna duit tu beli makanan ke tiket bas ke..tak de la kena beratur panjang kat mushroom tu nak keluarkan duit..2,3 kali ulang alik ke Dahlia pun belum tentu boleh keluakan lagi duit, tak pun time nak keluarkan duit tu, mesin ATM tu dah habis duit, sebab ramai sangat student nak keluarkan duit..sadis giler la hidup!!!



mendung beb kat sini...bila-bila masa je cendawan yang warna-warni,macam-macam saiz dan yang boleh bergerak akan naik...


lebih kurang macam ni la kalau time class, payung semua letak kat belakang...



No comments:

Post a Comment