~SilverStarBuns~

SONE.. if you love taeyeon, you will also love tiffany..


Saturday 22 September 2012

Journey to Perak...



ni nak cerita sikit...haa

         Tadi, 22/09/12, lepas je habis test math 113, seperti yang di plan..Aku, Farahin dengan syahirah akan balik ke perak untuk study week..lepas je test kitaorang makan dekat Hafa, then terus gerak pegi hantar kertas math dekat HEP...memang jauh la kitaorang berjalan exercises pagi-pagi dalam pukul 1 tengahhari tu kitaorang gerak balik...

        Aku ingat lagi kata-kata si farahin '' weh aku balik ni nak mandi jap, sempat lagi ni''...aku pegang kata-kata mu wahai farahin...balik tu sampai lebih kurang pukul 1.20,Dah siap kemas beg semua, dalam pukul 1.40 tu aku call farahin...tapi si syahirah yang jawab dia kata farahin tak siap lagi...apa kes!!!  taxi janji pukul 1..50,..aku dah kata jangan mandi, tak sempat...dia nak jugak mandinya...memang kalut la bilik dia time tu...dengan farahin yang tudung pun tak pakai lagi, si syahirah pulak stokin tiba-tiba hilang sebelah!!, dengan aku yang asyik cakap ''cepat la weh...aku kata jangan mandi tak nak dengar!!, tu la..stokin ko letak merata!!, cepat la weh, nanti beg aku kat luar tu hilang!!'', memang kecoh la wa cakap sama lu..~ dan-dan aku cakap ..''eh, cepat tengok sini,''...dan lagi tangkap gambar..^^
   
Dah habis satu hal dekat dalam bilik,timbul lagi satu hal...nak pegi PI dari dahlia memang satu pengalaman yang tak boleh aku lupakan untuk sem 1 ni, selalunya taxi boleh masuk dahlia or dekat mushroom, dekat la  sikit..tapi sekarang dah tak boleh, aku dengar-dengar sebab ada student kena langgar dengan taxi, entah la...yang aku fikir time tu ialah aku nak balik!!...bayang kan dengan beg yang berat isi buku + baju..,yang beratnya mengalahkan  berat batu besar...kitaorang kena tarik...sudahlah jalan berbukit, kalah bukit yang tinggi tu,, memang tak berbaloi la si farahin mandi!!...berpeluh tiga-tiga...aku pun tak ingat sangat jadi apa tengah jalan tu...yang pasti,memang penat tak terkata la...dengan beg tiba-tiba putus la...macam-macam la yang jadi..nasib baik la pakcik taxi tu cepat jugak sampai...dah letak barang semua, pakcik tu cakap..''adik, karang beg kecik tu tali dia adik sambung sendiri tau..tali dia dua-dua putuih'',,(betul ke bahasa utara aku ni)..sudah, macam mana la budak ni nak bawak beg tu naik bas pun aku tak pasti.. aku ingatkan satu tali je putus..rupa-rupanya..pakcik tu completekn package,   putuskan lagi satu tali...


pakcik ni dalam taxi memang glamor la...asyik-asyik ada orang call..nak pegi cmart la, uitm la,matrik la...macam-macam..mengalahkan PM...tapi kitaorang yang bernasib baik dapat naik taxi pakcik...time ni sebenarnya memang over lambat la...bus pukul 2.30... tapi kitaorang sampai dalam pukul 2.25 macam tu...aku cakap kat pakcik tu..

aku: ''pakcik!!, tu parking depan bas tu''....
pacik: ''eh tak boleh la,nanti dia tak boleh jalan''
kitaorang:''tu la bas kitaorang,cepat pakcik, karang kena tinggal!!''
pakcik: tu bas hangpa!!..ok..ok..turun pakcik angkat beg''

       pakcik tu pun kalot dengan kitaorang..tapi Alhamdullilah sempat..thanks pakcik taxi..jasamu dikenang sampai bila-bila...dalam bus pun satu hal!!..ada ke patut..dalam tiket seat lain dari reality ni...memang betul orang cakap reality lagi teruk dari yang anggaran...kitaorang ta ada seat..so kitaorang dengan tak berfikir panjang terus  grab seat yang belakang sekali..memang jadi raja dunia la....rakyat jelata dekat bawah,...kitaorang dekat atas,seat dia tinggi sikit dari yang lain....tapi kurang selesa la dalam bas tu...duduk belakang memang nasib la...melompat saja...macam naik unta/kuda/rollercoster dah aku tengok time bus langga bongol,lopak or belok simpang...memang terlompat dari tempat duduk la tadi... farahin sampai ''Allahhuakbar!!" la...asyik lompat je...every time kitaorang melompat,aku dengan syahirah memang nak pecah perut gelak.....sakit papan pinggul tau...eh betul ke bahasa aku ni??..papan pinggul??...


banyak sebenarnya yang jadi dalam bas tu...dengan kitaorang tiga yang tak boleh duduk diam...asyik bersembang,bergelak je kerjanya,sampaikan ada orang toleh belakang buat muka singa lapar tengok kami kat belakang...hye kitaorang beli tiket dengan duit sendiri ok!!..haha..~syahirah cakap''ni bukannya dalam panggung wayang nak senyap-senyap''..farahin sambung "dalam library je la kita diam-diam..dalam bas kita kena bising-bising ok''..lagi la nak pecah perut aku gelak, kuat pulak tu budak-budak ni cakap..tapi yang paling aku terkilan bila ada seorang mamat ni..aku pun tak tahu apa masalah dia..agak-agak la...tahu la seat dia kena ambil..yang ambil tu pulak warga negara asing....sedap-sedap je dia kata tampa rasa bersalah/malu / apa-apa je la rasa yang boleh menunjukkan kekurangan dia berfikir untuk hormat orang lain.  '' bangun-bangun'', sambil tangan suruh orang tu bangun...HEY MAN...agak-agak la weh...sekurang-kurangnya cakap la baik-baik..mana hasa hormat ko pada orang yang lagi berumur?..ni la sikap yang membolehkan orang negara lain beranggap yang kita, rakyat Malaysia ni, tak bersopan-santun,cakap pakai hadap je, berlagak...semua ada la...aku tumpang malu kowt!!!..cewah ayat aku!!. ~roommate aku pun balik hari yang sama..tapi dia balik KL, yang aku tau, dia msg bas dia rosak tengah jalan, so kena tukar bas lain...kesian nye hidup!!!...tapi at least ko selamat sampai...kitaorang pun Alhamdullilah selamat sampai dengan gah dan jayanya!!
ofcoz sempat gambar sebagai penutup!!...
~ni la first time aku naik bas balik dengan kawan-kawan...memang best la,...lagi best klau dengan geng yang sama satu kepala gila-gila...aku sampai  rumah lebih kurang pukul 10 malam kot....sampai kat medan gopeng  pukul 7 malam..tapi aku pegi makan dekat dataran ipoh jap....makan nasi goreng ikan kembung, sup tulang, dengan air bali...memang terbaik la...lagi baik bila bukan aku yang bayar!!..^^

No comments:

Post a Comment